Wapniak na świat spogląda
Blog > Komentarze do wpisu

Klasyka na ulicach



Dziś trochę klasyki, nadal poruszającej się po naszych drogach. Coraz tego mniej, więc tym bardziej godne to odnotowania. Zaczniemy od cięższego kalibru.



Star 29 nadal w służbie, choć produkcja tego modelu została zakończona już ponad 25 lat temu! Oczywiście naiwnością byłoby sądzić, że pod maską nadal kryje się silnik benzynowy, ale zewnętrznie w większości zachowany jest wygląd oryginalny. Lusterka wsteczne już są nowsze i litery na atrapie już z późniejszych modeli, ale reszta wygląda jak oryginał sprzed lat.



Tatra 184 z 1973 roku - nadal w służbie. Zanim trafiła do OSP w Luzinie, zabezpieczała tereny Rafinerii Gdańskiej (stąd specjalna zabudowa norweska).



We wnętrzu: klasyczna asceza. Widocznym przebiegiem nie ma się co sugerować - tachograf był wymieniany (może tylko naprawiany?).

To była klasyka, która nadal jest na służbie, a teraz trochę takiej, która jest bardziej na pokaz, niż do codziennego użytkowania.



Dwa tygodnie temu, na gdyńskim Bulwarze Nadmorskim odbył się zlot "cytryn". Fakt ten był zauważony przez media, ale zaraz po odjeździe citroenów, odbył się samowolny mini zjazd innych klasyków.



Klasyczne kształty z dróg PRL-u.



Wnętrze trochę podrasowane - nie pamiętam, aby seryjnie była montowana taka kierownica.




Wypucowane zabytki do granic wytrzymałości lakieru wzbudzały zrozumiałe zaciekawienie przechodniów, ku uciesze właścicieli dużych fiatów, siedzących na ławeczce powyżej.




Zajrzyjmy jeszcze raz do środka, aby zerknąć na klasyczne wyposażenie z tamtych lat (no i żeby mieć pretekst do odpowiedniego zakończenia muzycznego).





*  *  *  *  *  *  *

Pamiętamy, że w czasach, gdy w samochodach królowały radia "Safari 2", używaliśmy innych częstotliwości w zakresie UKF, niż w innych częściach Europy?


IQ - Frequency

sobota, 30 lipca 2011, slawnw

Polecane wpisy

Komentarze
2011/07/31 00:48:02
:P Tylko Białego FSO Poloneza brak